Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor BLAJ, în contextul pandemiei generate de virusul COVID-19 în România, având în vedere instituirea stării de urgență pe teritoriul României, în scopul asigurării protecției beneficiarilor și a securității și sănătății tuturor angajaților, precum și în scopul limitării contactului ofițerului de stare civilă competent cu persoanele îndreptățite să solicite înregistrarea actelor și faptelor de stare civilă, pentru celeritatea înregistrării decesului și eliberarea adeverinței de înhumare, a decis luarea următorului set de măsuri de prevenție:
– medicul care a constatat decesul/ persoana desemnată la nivelul Spitalului / unității medicale / serviciului de medicină legală / medicul de familie aflat/ă pe raza de competență a SPCLEP BLAJ, va transmite certificatul medical constatator al decesului împreună cu actul de identitate al defunctului / dovada eliberată de instituțiile competente prin care se confirmă datele de identitate ale acestuia, în lipsa actului de identitate cel mai târziu în a 3-a zi de la data încetării din viață a persoanei, pentru a se înlătura necesitatea aprobarii de la Parchet pentru întocnirea actului de deces;
– Corespondenta / trasmiterea actelor se face doar prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate(e-mail,fax etc.);
-adeverința de înhumare / incinerare va fi transmisă unității medicale de către SPCLEP BLAJ tot prin intermediul serviciilor de poștă electronică;
– Certificatul de deces se va elibera persoanei îndreptățite la încetarea stării de urgență.
La încetarea cauzelor care au determinat luarea acestor măsuri, activitățile specifice vor reveni la fluxul normal de lucru.
Pentru orice nelămuriri și informații stăm la dispoziția cetățenilor la telefonul 0258/710110, 0258/711714 fax 0258 / 710014
mobil 0748 889 799, 0756 089 201 sau pe mailul UAT/SPCLEP Blaj – starecivilablaj@rcnet.ro – unde angajații serviciului vă vor răspunde cu promptitudine.