PROCES VERBAL
Incheiat azi 01APRILIE 2013, orele 16,00 in sedinta “de indata” a Consiliului local al municipiului Blaj.
Consiliul local al municipiului Blaj a fost convocat, in sedinta “de indata” de catre Primarul municipiului Blaj, prin Dispozitia nr.64 din 29.03.2013, conform prevederilor Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Convocarea sedintei s-a facut telefonic, s-a prezentat ordinea de zi, data, ora desfasurarii sedintei. Materialele inscrise pe ordinea de zi au fost comunicate tuturor consilierilor inainte de a incepe sedinta.
Dl. Stefanescu Sergiu , secretarul municipiului Blaj :
Din totalul celor 19 membrii ai Consiliului local al municipiului Blaj sunt prezenti 16 consilieri fiind astfel indeplinite prevederile legale pentru buna desfasurare a lucrarilor sedintei. Deci, sedinta este statutara si se pot lua hotarari valabile.
Lipsesc motivat de la lucrarile sedintei : d-nul cons. Basaraba Liviu Corneliu,d-nul cons. Moldoveanu Puiu Vasile si d-nul cons Sava Ioan
Lista consilierilor locali convocaţi şi a celor prezenţi se află în dosarul special al prezentei şedinţe.
La lucrarile sedintei participa de drept, respectiv in calitate de invitati urmatorii:
Rotar Gh. Valentin, primarul municipiului Blaj
Stefanescu Sergiu, secretarul municipiului Blaj
De asemenea participa la lucrarile sedintei d-na Damian Raluca, consilier al primarului municipiului Blaj .
In continuare dl. Stefanescu Sergiu , informeaza Consiliul local: – Procesul verbal de la sedinta anterioara a fost pus in termen util domnilor consilieri pentru a fi studiat si a face observatiile necesare daca este cazul si conform Legii nr. 215/2001, republicata, cu completarile si modificarile ulterioare, a fost afisat la sediul Primariei si depus pe site-ul primariei municipiului Blaj.
In continuare dl. Stefanescu Sergiu , consulta consilierii daca au observatii la procesul verbal.
Nefiind observatii se supune la vot continutul procesului verbal. Se aproba in unanimitate.
Conform Legii 215/2001 administratiei publice locale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dl.cons Latiu Vasile, decanul consilierilor propune presedinte de sedinta pe
dl. cons. Petri Constantin
Se supune la vot propunerea facuta. Se aproba in unanimitate. Se adopta
HOTARAREA NR.62/2013
Rog pe dl cons. Petri Constantin sa ia loc la masa prezidiului.
Dl. cons. Petri Constantin ia loc la masa prezidiului pentru a conduce lucrarile sedintei.
La masa prezidiului mai ia loc :
Dl.Rotar Gh. Valentin, primarul municipiului Blaj
Dl. Stefanescu Sergiu, secretarul municipiului Blaj
Dl cons. Basaraba Liviu , presedinte de sedinta informeaza ca pe ordinea de zi exista 1 proiect de hotarare, si invita pe dl. primar Rotar Gh. Valentin sa prezinte Proiectul ordinii de zi.
Dl. primar Rotar Gh. Valentin, prezinta urmatorul Proiect al ordinii de zi :
1.PROIECT DE HOTARARE, privind aprobarea unor masuri in legatura cu realizarea serviciului de salubrizare pe teritoriul municipiului Blaj.
Initiator: Rotar Gh. Valentin, primarul municipiului Blaj
Dl.cons. Petri Constantin, presedinte de sedinta : Dacă aveţi obiecţii sau propuneri pe care doriţi să le faceţi în legătură cu proiectul ordinii de zi ? Daca nu aveti, supun spre aprobare Proiectul Ordinii de zi, prezentat de dl.primar Rotar Gh. Valentin.
Se aproba in unanimitate Proiectul ordinii de zi prezentat de dl. primar.
Se trece la analiza Proiectelor de pe ordinea de zi :
Punctul 1 de pe ordinea de zi –PROIECT DE HOTARARE, privind aprobarea unor masuri in legatura cu realizarea serviciului de salubrizare pe teritoriul municipiului Blaj , este prezentat de dl. Rotar Gh. Valentin, primarul municipiului Blaj.
Dl.Primar- avem o dificultate in ceea ce priveste contractarea serviciului de salubritate la Blaj.va prezint situatia in care suntem:
– Exista o procedura de achizitie publica , la care initial au participat 6 societati comerciale care a fost contestata de 3 ori la C.N.S.C. Bucuresti si de doua ori la Curtea de Apel si care nu este finalizata iar pana la finalizarea acestor contestatii se mai preconizeaza trecerea catorva luni de zile.
– La Blaj in prezent serviciul de salubrizare este efectuat de SC SALPREST SRL care insa a fost descalificata de la procedura de achizitie publica si a carei licenta de salubrizare a fost retrasa de ANRSC prin Ordinul nr.474/01.11.2012 contestat la Curtea de Apel Bucuresti , proces aflat pe rol cu termen la 10.04.2013.
– Avem doi participanti la procedura de achizitie SC FINANCIAR URBAN SRL Pitesti care a ramas in competitie alaturi de SC TRANSPORT WEBEER SRL Blaj iar preturile pentru salubrizarea municipiului Blaj vor putea fi urmatoarele :
SC TRANSPORT WEBER SRL Blaj – tarif locunite 2,82 lei/pers/luna fara TVA / tarif agenti economici 28,23 lei/mc/luna fara TVA
2.SC FINANCIAR URBAN SRL – tarif locunite 4,03 lei/pers/luna fara TVA / tarif agenti economici 24 lei/mc/luna fara TVA
– Pentru comparatie oferim cateva preturi din zona Blaj :
Sebes : – tarif locunite 1,87 lei/pers/luna fara TVA gunoi nesortat ; 1,59 lei/persoana/luna fara TVA gunoi sortat / tarif agenti economici 22,06 lei/mc/luna fara TVA gunoi nesortat ;18,07 lei/mc/luna fara TVA gunoi sortat
Aiud : – tarif locuinte 3,41 lei/pers/luna fara TVA / tarif agenti economici 30,99 lei/mc/luna fara TVA.
Ocna Mures : – tarif locuinte 2,27 lei/pers/luna fara TVA / tarif agenti economici 29,29 lei/mc/luna fara TVA.( SC FINANCIAR URBAN SRL)
– In aceasta situatie , avand in vedere diferentele de preturi , este posibil ca valoarea estimata initiala pentru Blaj depusa la comisia de licitatii de 10.000 000 lei fara TVA sa fie prea mare.
Aceasta concluzie o putem vedea daca avem in vedere ofertele depuse si ramase in competitie respectiv :
– 4.859.161, 92 lei fara TVA din care 4.086.789,12 lei fara TVA – tarife persoane fizice şi 772.372,80 lei fara TVA – tarife persoane juridice – oferta depusa de SC TRANSPORT WEBER SRL Blaj si
– 6.496.980,48 lei fara TVA din care 5.840.340,48 lei fara TVa pentru persoane fizice şi 656.640 lei fara TVA – oferta SC FINANCIAR URBAN SRL Pitesti.
– Oricum in acest moment avand in vedere litigiile aparute atat in instantele de judecatta cat si la C.N.S.C. Bucuresti au facut ca procedura de atribuire pentru contractul de delegare de gestiune a salubrizarii in municipiul Blaj sa se prelungeasca la peste 2 ani de zile fara a avea siguranta unui castigator.
In alta ordine de idei contractul de salubrizare semnat intre municipiul Blaj si SC SALPREST SRL nr.8497/15.05.2012 nu mai poate fi mult timp in vigoare din doua motive – SC SALPREST SRL a fost descalificata prin Decizie definitiva si irevocabila de catre Curtea de Apel Alba ba mai mult i s-a retras si Licenta de functionare de catre ANRSC prin n Ordinul nr.474/2012.
Aceasta stare de lucruri ar putea conduce la urmatoarea situatie :
U.A.T. Blaj este nevoita sa intrerupa contractul de delegare de gestiune prin concesiune a serviciului de salubrizare al municipiului Blaj nr.8497/15.05.2012 cu SC SALPREST SRL inainte de a avea un castigator definitiv si irevocabil al licitatiei , iar pentru Blaj este posibil sa se iveasca un blocaj referitor la salubrizare .
Solutia propusa ar fi solutia gasita si la Alba -Iulia : realizarea unui contract prin negociere directa pentru o perioada de maixim 1 an de zile pana la solutionarea litigiilor generate de procedura de achizitie publica , la preturile ofertate de SC SALPREST SRL sau maxim la preturile ofertate de SC TRANMSPORT WEBER SRL.
– Continuarea politicii comisiei de achizitii de a merge spre declararea castigatorului pentru cel mai mic prêt ca si pana acum si de a solicita toate clarificarile necesare pentru ca oferta castigatoare sa fie aceea cu cel mai mic prêt.
– Depunerea contestatiilor legale impotriva Deciziilor C.N.S.C Bucuresti care nu a inclinat balanta spre cel mai mic pret , descalificand prin tergiversare toate societatile cu exceptia celor doua ramase in competitie , desi realitatea a aratat ca la Blaj pretul cel mai mic nu a fost nejustificat de redus.
– Discutarea unor posibile solutii venite din partea Consiliului local al municipiului Blaj , avand in vedere si ca operatorul unic pe judetul Alba pentru salubrizare s-ar putea sa functioneze din 2015 iar sfarsitul acestor contestatii sa se faca la sfarsitul anului 2013 sau chiar in anul 2014. In aceasta situatie avem in vedere un contract de salubrizare cu un termen de 1 an maxim 2 ani de zile.
– Orice solutie s-ar adopta trebuie avut in vedere ca la luarea deciziilor sa fie respectate prevederile legale in interesul cetateanilor si a agentilor economici din municipiul Blaj cat si evitarea posibilitatii platii unor daune.
Dl.Primar– daca mai aveti intrebari?atunci propun sa completam comisia de negociere cu doi consilieri.Propun pe domnul consilier Barbat Teodor si domnul consilier Damian Augustin.
Dl.cons.Nicusan Claudiu-populatia Blajului nu trebuie sa resimta efectele negative ale contestatiilor.
Dl.cons. Petri Constantin, presedinte de sedinta-daca aveti si alte propuneri ,alte intrebari , daca nu, supun la vot Proiectul de hotarare initiat de dl. primar cu propunerea mentionata.
Consiliul Local al Municipiului Blaj adoptă in unanimitate de voturi proiectul de hotărâre, privind acceptul Consiliului Local al municipiului Blaj in legatura cu constituirea Consortiului Scolar Blaj, acesta devenind.
HOTĂRÂREA NR. 63 /2013
Dl cons. Petri Constantin, presedinte de sedinta : Fiind epuizate punctele înscrise pe ordinea de zi, declar închise lucrările şedinţei „de indata” a Consiliului Local al Municipiului Blaj , nu înainte de a vă mulţumi pentru aportul adus la buna desfăşurare a acesteia.
Drept care am încheiat prezentul proces verbal.
Blaj, 1.04.2013
PRESEDINTE DE SEDINTA, SECRETAR,
Petri Constantin Stefanescu Sergiu