CAPITOLUL I DISPOZIŢII GENERALE
Art.1-(1) Consiliul local al municipiului Blaj este autoritatea administraţiei publice locale, constituită la nivelul municipiului Blaj si are initiativa si hotaraste,in conditiile legii,in toate prblemele de interes local,cu exceptia celor care sunt date prin lege in competenta altor autoritati ale administratiei publice locale sau centrale.
(2) Consiliul local al municipiului Blaj este alcătuit din consilieri locali, aleşi prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat de cetăţenii cu drept de vot, în condiţiile stabilite de lege. Art.2 –a) Consiliul local al municipiului Blaj se organizează şi funcţionează pe baza principiilor descentralizării, autonomiei locale, deconcentrării serviciilor publice, eligibilităţii autorităţilor administraţiei publice locale, legalităţii şi consultării cetăţenilor în soluţionarea problemelor locale de interes deosebit. -b) Actele normative care vizeaza organizarea si functionarea Consiliului local al municipiului Blaj sunt in principal legea 215 / 2001, ordonata nr.35 / 2002 , legea 393 / 2004 cat si a alte prevederi legale in vigoare care vizeaza activitatea,atributiile, functionarea si organizarea consiliului local.
Art.3 – Competenţele şi atribuţiile Consiliului local al municipiului Blaj sunt stabilite prin lege, sunt depline şi exclusive, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege şi se exercită în raza teritorială administrativă a municipiului Blaj.
CAPITOLUL II CONSTITUIREA CONSILIULUI LOCAL
Art.4 – Consiliul local al municipiului Blaj este constituit din 19 consilieri locali , aleşi în condiţiile legii privind alegerea autorităţilor publice locale, pentru un mandat de 4 (patru) ani care poate fi prelungit prin lege organică, în caz de război sau catastrofe şi îşi exercită mandatul de la data constituirii, până la data declarării ca legal constituit a consiliului nou ales.
Art.5 -(1) Constituirea consiliului local se face în termen de 20 zile de la datadesfasurarii alegerilor locale. (2)Convocarea consilierilor locali, declaraţi aleşi, pentru şedinţa de constituire a consiliului local, se face de către prefect prin ordin. (3) Şedinţa este legal constituită dacă participă cel puţin două treimi din numărul consilierilor locali aleşi.În cazul în care nu se poate asigura această majoritate, şedinţa se va organiza, în aceleaşi condiţii, in termen de 3 zile prin emiterea unui nou ordin de catre prefect. Dacă nici la a doua convocare reuniunea nu este legal constituită, se va proceda la o nouă convocare peste alte 3 zile de catre prefect, în aceleaşi condiţii. (4) În situaţia în care consiliul local nu se poate reuni nici la această ultimă convocare, din cauza absenţei, fără motive temeinice, a consilierilor locali, prefectul va va dispune verificarea motivelor care au determinat neprezentarea la sedinta a consilierilor absenti.Daca absentele nu au la baza motivele temeinice invocate in lege,prefectul va emite un ordin prin care va declara vacante locurile consilierilor declarati alesi, care au lipsit nemotivat la cele 3 convocari anterioare. Dacă locurile vacante nu pot fi completate cu supleanţii înscrişi pe listele de candidaţi respective, se va proceda la organizarea alegerilor pentru completarea locurilor vacante, în termen de 30 de zile, în condiţiile legii privind alegerea autorităţilor administraţiei publice locale. (5) Ordinul prefectului prin care se declară vacante locurile consilierilor localicare au lipsit nemotivat poate fi atacată, de cei în cauză, la instanta de contencios administrativ , în termen de 5 zile de la comunicare. Hotărârea instanţei este definitivă şi irevocabilă. (6) Absenţa consilierilor de la şedinţa de constituire este considerată motivată dacă se face dovada că aceasta a intervenit din cauza unei boli care a necesitat spitalizarea sau a făcut imposibilă prezenţa acestora, a unei deplasări în străinătate în interes de serviciu, a unor evenimente de forţă majoră sau din cauza altor motive prevazute expres de lege.
Art.6-(1) Lucrările şedinţei de constituire sunt conduse de decanul de varsta dintre consilierii locali,asistat de doi dintre cei mai tineri consilieri. (2) Preşedintele de sedinta deschide lucrările şedinţei anunţând prezenţa consilierilor, ceea ce face ca şedinţa să fie legal constituită, după care se ia o pauză, în timpul căreia, se constituie grupurile de consilieri şi se prezintă dosarele consilierilor declaraţi aleşi şi pe cele ale supleanţilor aşa cum au fost primite de la Biroul electoral de circumscripţie. Dosarele pot fi însoţite de opţiunile scrise ale consilierilor aleşi care ocupă funcţii incompatibile cu calitatea de consilier local.
Art.7-(1) La reluarea lucrărilor, consilierii declaraţi aleşi, aleg, prin vot deschis, o comisie de validare alcătuită din 3-5 membri. (2) Comisia de validare se alege pe întreaga durată a mandatului, având şi calitatea de comisie de numărare a voturilor, în cazul votului secret cu buletine de vot. (3) Desemnarea candidaţilor pentru comisia de validare se face de către grupurile de consilieri iar numărul acestora este în funcţie de proporţia membrilor săi din numărul total al consilierilor locali. (4) Alegerea membrilor comisiei de validare se face individual, prin votul deschis al majorităţii consilierilor prezenţi, iar rezultatul alegerii se consemnează într-o hotărâre.
Art.8–(1) Comisia de validare alege, din rândul membrilor săi, un preşedinte şi un secretar, cu respectarea procedurii de vot prevăzute de lege.-art.4 alin (3) din OG.35/2002. şi încheie un proces verbal . (2) Comisia de validare examinează legalitatea alegerii fiecărui consilier, pe baza dosarelor prezentate, şi elaborează propunerile de validare sau de invalidare a mandatelor. În acest scop, se încheie un proces verbal. (3) Invalidarea alegerii unui consilier local poate fi propusă de către comisia de validare numai în cazul în care se constată că au fost încălcate condiţiile de eligibilitate stabilite expres prin lege sau dacă alegerea consilierului l s-a făcut prin fraudă electorală constatată în condiţiile Legii pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale. (4)Consilierii locali care lipsesc motivat de la şedinţa de constituire pot fi validaţi sau invalidaţi în lipsă.
Art.9–(1) Validarea sau invalidarea mandatului fiecăruia dintre consilierii locali, se face în ordine alfabetică, prin votul deschis al majorităţii consilierilor prezenţi la şedinţă. Persoana al cărei mandat este supus validării sau invalidării nu participă la vot. (2) Rezultatul validării mandatelor se consemnează într-o hotărâre care se comunică, de îndată, consilierilor care au absentat motivat. (3) Hotărârea privind validarea sau invalidarea mandatelor de consilieri poate fi atacată, de cei interesaţi, la instanţa de contencios administrativ, în termen de 5 zile de la adoptare sau de la comunicare, în cazul celor absenţi de la şedinţă. Art.10-(1) Validarea mandatelor consilierilor locali si a constituirii consiliului local se face in conditiile legii prin hotarare de consiliu local.. (2) Hotararile consiliului local adoptate in sedinta de constituire se aduc la cunoştinţa publică. (3) Consilierii locali ale caror mandate au fost validate ,depun in fata consiliului local,urmatorul juramant in limba romana: „Jur să respect Constituţia şi legile ţării şi să fac, cu bună-credinţă, tot ce stă în puterile şi priceperea mea pentru binele locuitorilor municipiului Blaj. Aşa să-mi ajute Dumnezeu.” (4) Jurământul se depune după următoarea procedură: secretarul municipiului dă citire jurământului după care consilierii validaţi se vor prezenta, în ordine alfabetică, în faţa unei mese special amenajate pe care se află un exemplar din Constituţie şi Biblia. Consilierul va pune mâna stângă atât pe Constituţie cât şi, dacă este cazul, pe Biblie, va pronunţa cuvântul „jur” după care va semna jurământul de credinţă imprimat pe un formular special. (5) Jurământul se semnează în două exemplare. Un exemplar se păstrează la dosarul şedinţei, iar al doilea se înmânează consilierului. (6) Consilierii pot depune jurământul şi fără formula religioasă, caz în care jurământul imprimat pe formularul special nu va conţine această formulă. (7) Consilierii declaraţi aleşi şi validaţi care refuză să depună jurământul, sunt consideraţi demisionaţi de drept, fapt ce se consemnează în procesul verbal al şedinţei. În acest caz se va supune validării mandatul primului supleant de pe lista partidului politic, alianţei politice sau alianţei electorale respective, dacă până la validare partidele sau alianţele politice confirmă, în scris, apartenenţa la partid a consilierului în cauză. (8)După depunerea jurământului, de către majoritatea consilierilor , preşedintele de varsta declară consiliul local legal constituit. Declararea consiliului local ca legal constituit se constată prin hotărâre, adoptată cu votul majorităţii consilierilor municipali validaţi.
Descarca tot regulamentul