HOTARAREA NR. 131 Din data de 16.07..2013
PRIVIND ALEGEREA VICEPRIMARULUI MUNICIPIULUI BLAJ
Consiliul local al municipiului Blaj, intrunit in sedinta „ordinare ”, in data de marti 16.07.2013;
Avand in vedere renuntarea la calitatea de Viceprimar al municipiului Blaj a domnului Basaraba Liviu Corneliu , consemnata prin HCL. Blaj;
Luand in discutie raportul de specialitate si nota de fundamentare ale Secretarului municipiului Blaj , privind declararea ca vacanta a demnitatii de Viceprimar al municipiului Blaj cat si necesitatea alegerii dintre consilierii locali ai municipiului Blaj a unei alte persoane ca Viceprimar al municipiului Blaj ;
Avand in vedere avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului local al municipiului Blaj;
Cunoscand prevederile art. 31 (1), (2), art.36 din Legea nr. 215/2001, republicata cu modificarile si completatarile ulterioare, O.G. 35/2002 , Legea nr. 393/2004, HCL.Blaj nr.175 /2012 , HCL Blaj nr.176/2012 si avand in vedere rezultatele alegerilor din data de 10 iunie 2012 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale ;
Avand in vedere Statutul alesilor locali, ale Regulamentului de functionare a Consiliului local al municipiului Blaj;
In temeiul art. 36,38, 39, 45,46 din Legea nr. 215/2001 privind ad-tia publica locala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare;
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BLAJ
H O T A R A S T E :
Art.1.- Doamna MURESAN LIVIA consilier local in Consiliul local al municipiului Blaj – mandatul 2012 -2016 , se alege Viceprimar al municipiului Blaj.
Art.2.- Prezenta hotarare se comunica Institutiei Prefectului Alba, Primarului municipiului Blaj, Secretarului municipiului Blaj.
Art.4.- Cu drept de contestatie in termen de 30 de zile de la data adoptarii prezentei hotarari la Tribunalul Alba ,conform legii contenciosului administrativ.
Art.3. Prezenta hotarare s-a adoptat prin vot secret cu un numar de 15 voturi « pentru » , si un numar de voturi 2 « impotriva ».
PRESEDINTE DE SEDINTA, CONTRASEMNEAZA,
CONSILIER SECRETAR,
Todeasa Virgil Stefanescu Sergiu
INFORMARE PRIVIND ACTIVITATEA SECRETARULUI MUNICIPIULUI BLAJ
IN PERIOADA ianuarie 2012 – decembrie 2012
Numele si prenumele – STEFANESCU SERGIU ION
Functia publica – SECRETAR MUNICIPIUL BLAJ – Functie Publica de Conducere
Gradul de salarizare municipiu de nivelul lll
Data ultimei promovari . decembrie 1998 – secretar municipiul Blaj
Perioada evaluate : de la 01.01.2012 la decembrie 2012
Studii : SUPERIOARE – Facultatea de Drept – Universitatea Bucuresti
Program de instruire 2004 :
– SPECIALIZARE POSTUNIVERSITARA ORGANIZATA DE
UNIVERSITATEA LUCIAN BLAGA – SIBIU SI CENTRUL REGIONAL DE FORMARE CONTINUA IN ADMINISTRATIA PUBLICA SIBIU
* MANAGEMENTUL INSTITUTIILOR EUROPENE
– Participare la cursurile ECDL- certificare pentru permisul de conducere al calculatorului
– Institutul National de Administratie – absolvirea cursurilor pentru Inalti Functionari Publici 2009
*) Urmate in perioada evaluate
Nr.
Crt. |
Obiective | Termen de realizare | Realizat (pondere)
-%- |
|
1.
|
Indeplinirea atributiilor prevazute in legea 215/2001
– participarea la sedintele de consiliu local – coordonarea compartimentelor juridic,stare civila,autoritate tuelara serviciu asistenta sociala, birou agricol,CIC,relatii publice – avizarea de legalitate a proiectelor de hotarare si a dispozitiilor – 4832 dispozitii si 313 hotarari de consiliu in anul 2012 – pregatirea sedintelor de consiliu local – asigurarea comunicarii actelor normative ale consiliului local – eliberarea de extrase sau copii de pe orice act din arhiva consiliului local |
permanent | 100 | |
2.
|
Organizarea alegerilor locale din 2012 si a Referendumului pentru demiterea Presedintelui Romaniei | Mai – Iulie 2012 | 100 | |
3.
|
Propunerea intocmirii unor proiecte de hotarari de consiliu local dupa care coordonarea privind ducerea la indeplinire | permanent | 95 | |
4.
|
Participarea la consultarile cu reprezentantii comunitatilor satesti apartinatoare municipiului Blaj | permanent | 100 | |
5.
|
Coordonarea activitatii comisiei locale de aplicare a legii 18/1991 si a legii 1/2000 cu modificarile si completarile ulterioare | permanent | 95 – legea 18/1991
95 – legea 1/2000 |
|
6. | Coordonarea activitatii comisiei locale de aplicare a legii 10/2001 si a punerii in aplicare a legii501/2002 | permanent | 90 | |
7. | Participarea in comisii de licitatii si negociere – vanzari,concesionari,inchirieri sau achizitii publice | permanent | 100 | |
8. | Negocierea unor parteneriate sau asocieri | permanent | 100 | |
9. | Participarea la realizarea infratirii – relatii externe, cu localitatea Cegledbercel -Ungaria | permanent | 100 | |
10. | Asigurarea comunicarii cu societatea civila – realizarea de proiecte si parteneriate * Caritas Blaj , Kolping, Asociatia Filantropia Ortodoxa , Asociatia Diaconia | permanent | 100 | |
11. | Coordonarea si participarea la proiecte de finantare depuse de municipiul Blaj
|
permanent | 100 | |
12. | Participarea la organizarea evenimentelor culturale ale Primariei munic.ipiului Blaj –
|
permanent | 100 | |
13. | Coordonarea serviciului public de evidenta informatizata a persoanei | permanent | 100 | |
14. | Coordonarea implementarii ordonantei pentru asigurarea transparentei activitatii primariei municipiului Blaj | permanent | 100 | |
15. | Coordonarea activitatilor sportive –CSV AB in care este implicata Primaria municipiului Blaj | permanent | 100 | |
16. | Asigurarea accesului la informatiile de interes public | permanent | 100 | |
17. | Coordonarea arhivei | permanent | 90 | |
18. | Asigurarea de consultanta juridica in instantele de judecata | permanent | 95 | |
19. | Participarea la negocierile si discutiile cu cultele reliugioase din Blaj | permanent | 100 | |
20. | Participarea la negocierile si discutiile cu agentii economici din municipiul Blaj | permanent | 100 | |
21. | ALTE ACTIVITATI | permanent | ||
Rezultate In perioada evaluata nici un act normative vizat de legalitate de catre secretar fie ca a fost emis de catre primar sau adoptat de catre consiliul local nu a fost atacat pentru nelegalitate de catre Institutia Prefectulu-judetul Alba.
Organizarea alegerilor locale si a referendumului la Blaj s-a facut in conditii foarte bune neexistand contestatii de nici un fel.
De consemnat ca la controlul de legalitate al Institutiei Prefectului -judetul Alba din anul 2012 nu s-au semnalat aspecte negative deosebite fiind apreciata activitatea atat a secretarului municipiului Blaj cat si a consiliului local.
De asemenea in anul 2013 Curtea de Conturi Alba Iulia nua semnalat probleme in activitatea privind modul de incheiere al contractelor, licitatii, achizitii publice care au depins direct de activitatea secretarului .
In ceea ce priveste numarul actelor intrate in registratura primariei municipiului Blaj , in perioada ianuarie-decembrie 2012, au fost inregistrate un numar de 18.412 acte.
Dintre acestea, potrivit rapoartelor solicitate serviciilor, birourilor si compartimentelor din aparatul propriu al consiliului local al municipiului Blaj , au existat un numar de 19 de plangeri-reclamatii la biroul agricol, 3 la serviciul asistenta sociala, 11 la biroul investitii, 27 la biroul urbanism, 93 la primar, consiliul local si secretar care s-au finalizat fie cu raspunsuri fie cu proiecte de hotarare fie prin dispozitie.
Peste 70% din totalul actelor inregistrate la registratura primariei se pot incadra in regimul juridic al petitiilor , cereri, informatii, reclamatii solicitari, plangeri, sesizari, recomandari etc, restul actelor fiind oferte de toate felurile, participari la licitatii, prezentari,facturi alte acte.
Dificultati obiective intamplate In perioada evaluata s-au semnalat dificultati in punerea in aplicare a legii 10/2001, a legislatiei privind restituirea proprietatilor cultelor legea 501/2002 , a caror aplicare a fost mult incetinita iar apoi modificata.
De asemenea difdicultati s-au realizat si in realizarea parteneriatului public –privat pentru parcul fotovoltaic datorita modificarilor de legislatie cat si in concesionarea serviciului public de salubrizare al municipiului Blaj datorita numeroaselo contestatii depuse de participantii la licitatie .
Alte observatii ; Perioada urmatoare , se va dezbate strategia de dezvoltare a municipiului Blaj pana in 2020, se va incerca dezvoltarea unei noi zone industriale noi –parc fotovoltaic si finalizarea punerii in aplicare a legislatiei de restituire a imobilelor cooroborate cu aplicarea la programele de finantare din perioada 2014 – 2020 , cresterea transparentei la nivelul administratiei publice locale, cat si indeplinirea sarcinilor de serviciu fac ca activitatea intregului corp al functionarilor publici deci si a secretarului sa fie foarte bogata si importanta.
Obiective pentru urmatoarea perioada pentru perioada 2013 – 2014 :
Nr.
Crt. |
Obiective | Termen de realizare |
1
|
Indeplinirea atributiilor prevazute in legea 215/2001
– participarea la sedintele de consiliu local – coordonarea compartimentelor juridic,stare civila-evidenta persoanei,autoritate tuelara serviciu asistenta sociala, birou agricol,CIC,relatii publice – avizarea de legalitate a proiectelor de hotarare si a dispozitiilor – pregatirea sedintelor de consiliu local – asigurarea comunicarii actelor normative ale consiliului local – eliberarea de extrase sau copii de pe orice act din arhiva consiliului local |
Permanent |
2 |
Implentarea sistemului de Management in Primaria municipiului Blaj – OMFP 946 /2005 | Martie 2014 |
3
|
Propunerea intocmirii unor proiecte de hotarari de consiliu local dupa care coordonarea privind ducerea la indeplinire | permanent |
4
|
Coordonarea intocmirii si implementarii strategiei de dezvoltare a municipiului Blaj | Martie 2014 |
5
|
Coordonarea activitatii comisiei locale de aplicare a legii 18/1991 si a legii 1/2000 si legii 165/2013 | permanent |
6 | Coordonarea activitatii comisiei locale de aplicare a legii 10/2001 si a punerii in aplicare a legii 501/2002 si legii 165/2013 | permanent |
7 | Participarea in comisii de licitatii si negociere – vanzari,concesionari,inchirieri sau achizitii publice | permanent |
8 | Negocierea unor parteneriate public-private parc fotovoltaic | August 2014 |
9 | Prticiparea la realizarea unui forum economic romano-belgian | Mai 2014 |
10 | Asigurarea comunicarii cu societatea civila – realizarea de proiecte si parteneriate * Caritas Blaj, Kolping, Filantropia Ortodoxa , Asociatia Diaconia. | permanent |
11 | Coordonarea si participarea la proiecte de finantare depuse de municipiul Blaj – perioada 2014 – 2020 | permanent |
12 | Participarea la organizarea evenimentelor culturale ale Primariei municipiului Blaj | permanent |
13 | Coordonarea preluarii si infiintarii serviciilor publice de evidenta populatiei si de politie comunitara | Martie-Aprilie 2005 |
14 | Coordonarea implementarii ordonantei pentru asigurarea transparentei activitatii primariei municipiului Blaj | permanent |
15 | Coordonarea activitatii Centrului de Informatii al Cetateanului | permanent
|
16 | Asigurarea accesului la informatiile de interes public | permanent |
17 | Coordonarea arhivei | permanent |
18 | Asigurarea de consultanta in implementarea unor proiecte ale municipiului Blaj | permanent |
19 | Coordonarea activitatilor sportive al municipiului Blaj – CSV AB | permanent |
20 | Asigurarea legaturilor cu agentii economici | permanent |
21 | Asigurarea parteneriatelor la nivelul copiilor si scolilor din Blaj cu parteneri straini | permanent |
22 | Alte activitati | permanent |
Programe de instruire recomandate a fi urmate : Participarea la un curs de specializare in achizitii publice, cat si la un master in asistenta sociala.
16 iulie 2013
SECRETAR MUNICIPIUL BLAJ
Sergiu Stefanescu